5 comments on “Persoonlijke foto TOP 10 van juli 2005 – I

  1. bedankt voor jouw bijdrage in de fotografie groep
    Persoonlijk vind ik er prachtige beelden tussen zitten
    editing is enorm belangrijk en energie verslindend
    als je zoveel beelden hebt…
    Ik had graag het pad van dichtbij willen zien
    om de pijn te voelen
    I love Oscar Niemeyer!
    Wist je ik heb 4 jaar geleden met hem geluncht!
    Toen ik de architecten fotograaf Todd Eberle assisteerde
    dat was me een ervaring
    Pimp daddy zo noem ik Niemeyer

  2. Mooie foto’s Antoine.
    De ‘borrelhapjes’ lijkt sprekend op wat ze hier ‘Luc-lac’ noemen. Ook geroosterd biefstuk in blokjes met ui, knof en spekjes enzo.
    Zweetgegroetjes

  3. Bedankt voor de reactie, Koek!Het editen van foto´s is inderdaad een tijdrovend karwei, en nog altijd heb ik een achterstand van zes maanden met mijn foto´s. Ik manipuleer ze niet, dat is niet mijn stijl, maar net als een fotolab bewerk ik de beelden door het contrast te corrigeren en de intensiteit te verbeteren. Het slavenpad moet je gelopen hebben om te beseffen hoe de arme slaven er hebben gelopen. Maar niet alleen het slavenpad… Er bestaan nog altijd veel locaties hier die herinneren aan de erbarmelijke omstandigheden waaronder de slaven hebben moeten leven. Zoals de Pelourinho, de geselpaal. De trap in het huis van dichter Carlos Drummond de Andrade, met de bloedvlekken er nog op. De slavenkelders van Mercado Modelo in Salvador. De slavenonderkomens in de meeste historische huizen. Stuk voor stuk indrukwekkend.
    Het moet een bijzondere ervaring zijn geweest om grand old Oscar te mogen ontmoeten. Ik heb documentaires over hem gezien, over zijn levensstijl, zijn werklust, zijn voorliefde voor vrouwen.
    Zonnige groeten.

  4. Het zou me niet verbazen, dat deze borrelhapjes dezelfde historische achtergrond kunnen hebben, Cees:) Zou het kunnen dat het van origine uit de Franse keuken komt? De Fransen hebben, ondanks de Portugese overheersing als kolonisator, een aardige culturele invloed achtergelaten in het land.
    Zonnige groet vanuit een zeer zonnig BH.

Leave a Reply

