6 comments on “Nederlandse Toerist in Brazilië: (31) Het Strandparadijs Maragogi (AL) I

  1. Jee, daar kunnen wij hier niet aan tippen!
    Ons strand is gereduceerd tot een meter of 10 breed. Zielig gewoon. Dat er nog zoveel toeristen op afkomen, is een wonder. Bovendien is het sterk vervuild. Ik kom er nooit meer. Als ik wil zwemmen duik ik in ons zwembad.
    Ceesgegroetje

  2. Maragogi wordt niet voor niets een strandparadijs genoemd, Cees:) De grote steden Recife en Maceió liggen respectievelijk ruim 100 en 200 km van verwijderd, er stromen geen grote rivieren in zee, in de nabijheid van Maragogi. JE moet er wat moeite voor doen er te arriveren, maar dankzij de aanleg van een luchthaven zal daar snel verandering in komen. Deze foto´s vertonen bruin water nabij het strand, als gevolg het losgeregende zand en neergeslagen stof. In de zomer zie je deze bruine laag niet, en is de zee werkelijk azuurblauw. Niet voor niets wordt deze locatie ook wel het caraïbisch gebied van Brazilië genoemd. Ik moet er nog eens heen als het zomer is, en nog voordat meer toeristen uit alle uithoeken van de wereld Maragogi gaan ontdekken.
    Zonnige groeten:)

  3. Zoals Willem Alexander…
    Van de VKbloggers zul je in ieder geval weinig last hebben, gezien de overstelpende drukte op je weblog. :-))

  4. Willem-Alexander verkiest het buurland Argentinië, Cees, en dat is nog aardig ver weg van dit strand:) Ik ontvang voldoende bezoekers op mijn blog, al is het wat minder dan voor de VK-conversie, maar inderdaad, er sijpelen slechts enkele reacties binnen van vooral de VK bloggers die me jarenlang trouw blijven volgen🙂 Waarschijnlijk is het de reden dat ik nauwelijks de tijd heb om de andere blogs te lezen en erop te reageren. Het zijn drukke tijden, de voorbereidingen voor de verdediging van mijn proefschrift.
    Zonnige groeten.:)

  5. Goh, Antoine, jammer dat wij niet wisten dat je Maragogi hebt aangedaan tijdens je reizen. We hadden je graag ontvangen in onze pousada Praiagogi (www.pousadapraiagogi.com).
    Mocht je nog eens in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom!

  6. Dat is inderdaad jammer, Sandrijn. Want Maragogi is een aanbevelenswaardig strandparadijs. Ik hoop er ooit eens terug te keren, maar dan in de zomer, wanneer het regenseizoen voorbij is en het water kristalhelder moet zijn (volgens onze gids). Mochten jullie interesse hebben in het plaatsen van een advertentie in onze site http://www.eyebrazil.com, neem dan contact op. Het is ook mogelijk een artikel over jullie pousada in eyebrazil te plaatsen, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Leave a Reply

