4 comments on “Braziliaanse Verkiezingen 2010: Huis van Afgevaardigden

  1. Tiens avec Fi donc…!
    Het lijkt er verdacht veel op, Antoine, dat ge hier een eigen website hebt ontworpen.
    Behalve de headerkop dan, tja, die is een beetje kaal…😉
    Maar ja, de moed er in houden is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Al wekenlang ben ik bezig (geweest) met het VKblog. Ik werd er tureluurs van.
    Alhoewel het turen pijn aan de ogen gaat doen, was de luursigheid ten top…
    Ge hebt momenteel minder problemen dan voorheen, zo te zien. Of is het maar schijn?
    Een werkzame groet,
    Fiducio (*_*)
    (Overigens, een plek in de Nationale Mobilisatie zie ik wel zitten. Valt er tenminste nog iets te mobiliseren, per voet, fiets, brommer, auto, tram, trein, boot, vliegtuig, raket…)

  2. Wat de introductie van een aantal webtrucjes teweeg kan brengen, heer Johan:) Een tabelvormpje hier, een kleurtje daar, en produceren maar! Die headerkop mag wat mij betreft ook wel aangepast worden, en misschien hebben jullie zuiderburen een heldere oplossing😉
    Inderdaad lijkt het erop dat ik met deze VK-conversie minder problemen heb, dat compenseert met de enorme lading problemen die ik met de vorige conversie kreeg te verwerken. Maar ik wens iedereen sterkte toe, het is geen pretje om je geesteskinderen zo verminkt terug te zien…
    De Nationale Mobilisatie kan inderdaad interessant zijn, een soort Voetmars naar het Belgisch hoofdkantoor?😉
    Zonnige lentegroeten.

  3. Ik ben echt erg benieuwd naar deze verkiezingen – zou bijna zeggen ik kijk er reikhalzend naar uit. haha
    Maar zal Dilma het redden of zal het toch misschien Serra worden…? Tja die 20% is wel erg veel moet ik zeggen – nou weet ik alleen niet hoe betrouwbaar die peilingen zijn? Maar op deze manier lijkt het dus idd wel een gelopen race.. De eerste vrouwelijke president voor Brazilië dan!
    Ben dan eigenlijk nog benieuwder naar hoe het beleid van de PT voortgezet zal gaan worden onder haar leiding. In die zin dat het niet zo zal gaan worden zoals in Porto Alegre waar de PT ook 16 jaar lang de ‘macht’ heeft gehad, maar in de laatste regeer periode daar er een beetje de klad in is gekomen om het zo maar te zeggen. Wellicht dat ze daar ook wel weer van geleerd hebben en zorgen dat het op landelijk niveau niet zal gebeuren.
    Afijn we gaan het zien!🙂
    Na-zomerse groeten,
    Miguel

  4. Hoi Miguel, als ik de methodieken van deze peilingen bekijk, zijn deze niet zo afwijkend van de gangbare ‘westerse’ methoden😉 Ze kennen alle een foutmarge van ongeveer 2-3 procent. Het zal geen verrrassing zijn als Dilma in de eerste ronde al met de winst vandoor gaat. Het zal wel een verrassing zijn als veel kiezers alsnog voor Serra gaan stemmen, maar ze weten ook wel dat hij gedwongen is het succesvolle beleid van Lula voort te zetten, hij heeft geen andere keus. Dilma zal wel genoeg moeilijkheden ervaren en ik zie haar niet herkozen worden over vier jaar. De simpele reden hiervoor is dat ze niet in staat is de populariteit van Lula te evenaren en daar zal ze voor worden afgerekend. De economische hausse op dit moment is ook niet eeuwig. Er is een president nodig die fors gaat investeren in het onderwijs, want alleen met goed opgeleide Brazilianen kan het land doorstoten naar het niveau van ontwikkelde landen. Met het huidige onderwijsniveau zal het land slechts een productieland blijven, met export van grondstoffen en buiten de boot vallen in deze informatietechnologiewereld. Het zal me niet verbazen als over vier jaar de oppositie het presidentschap zal grijpen. We zullen inderdaad zien;)
    Zonnige lentegroeten

Leave a Reply

