4 comments on “Kunstig Toeval?

  1. Grappig artikel. Als je op een Chinese wereldkaart kijkt, ziet de wereld er opeens ook anders uit.
    Ik moest erg lachen toen ik de symbolen zag voor de boeddhistische tempels.
    groeten van elly van wier

  2. Een Australische wereldkaart plaatst bijvoorbeeld het kleine continent in het centrum, en zo kan elk land zichzelf in het centrum plaatsen. Dat is het voordeel van de bolvorm van onze Aarde🙂
    Zonnige groeten.

    • Inderdaad, Grutte, het is niet makkelijk te verklaren hoe ik – toen nog net in mijn tienerjaren – dit idee heb gekregen. Wellicht zullen meerdere mensen op de wereld er wel eens aan gedacht hebben, om zoiets te maken, maar wat mij ook opviel is dat de kleur van de oceanen vrijwel gelijk is (en dus geen keuze voor het meer gebruikelijke lichtblauw), en de minder bekende Peters projectie. Helaas heb ik deze creaties niet meer, maar gelukkig heb ik nog wel herinneringen op negatief en fotopapier🙂

Leave a Reply

