8 comments on “Historisch Minas Gerais: Congonhas (04). De Twaalf Profeten III: Jonas (Jona)

  1. Bij Jonas in de Wallevis dacht ik altijd aan een klein jongetje. Nu aan een profeet, niet echt een verbetering…😀

  2. Soms is de waarheid afschuwelijk hard, Rami😉 Ook ik had niet aan een profeet gedacht in deze bekende legende🙂

  3. Eens je infokolom bestudeerd.
    Wat een gigantische productie.
    Is er een betere propagandist voor Brazilië te vinden?

  4. Dank je, Aad🙂 Het was ook voor mij interessant meer over Jonas te weten te komen, ik ben een nitwit op het gebied van de profeten, moet ik toegeven. Maar dankzij het geniale werk van Aleijadinho kom ik gaandeweg meer over te weet🙂

  5. @Klaverblad, het zijn reeds meer dan 1000 bijdragen in krapweg twee jaar, als ik de "Braziliaanse dagen" in mijn andere blog meereken. Ik heb nog genoeg materiaal voor nog zeker 1000 bijdragen😉
    De infokolom ben ik sinds deze week aan het hervormen, zodat de informatie beter gerubriceerd staat, en eventueel voorzien van een informatieve foto. In de komende weken- voor zover mijn haperende laptop mij toestaat en mij de tijd ervoor wordt gegund – zullen de infoblokken verder ingevuld worden.
    Wat betreft de propaganda: Dit mes snijdt aan twee kanten: Als Nederlander neem ik het vooroordeel bij de Brazilianen weg dat drugs vrij verkrijgbaar zijn en dat in Amsterdam alleen hoerenkasten zijn te vinden, om twee voorbeelden te noemen.
    Als inwoner van Brazilië heb ik een schat aan inside information (bestaat hiervoor een goede Nederlandse uitdrukking?) zodat ik de vooroordelen bij de Nederlanders kan wegnemen. Dat Brazilië niet alleen maar een arm ontwikkelingsland is, maar ook rijkdom kent, het zij ongelijk verdeeld. Dat het land meer is dan strand, meiden en carnaval. Veel toeristen arriveren op strandoorden en krijgen te horen dat ze niet verder mogen komen dan het hotel en het strand, omdat het ‘te gevaarlijk is’. De werkelijke reden, dat je buiten dit kleine gebied goedkoper terecht kan, wordt natuurlijk niet verteld. Ik heb nog aardig wat propagandawerk te verzetten, heb ik zo het idee😉
    Zonnige groet.

Leave a Reply

