3 comments on “Een Juist Beeld van Nederland? Een eigen Powerpoint Presentatie (I)

  1. Lastig natuurlijk om punten te noemen die lijken te missen, want de kans is groot dat je die mondeling hebt toegevoegd. Maar toch een enkel puntje: ik mis eigenlijk de hoogteverschillen in ons land; dat is voor buitenlanders altijd weer verbazendwekkend (geen bergen en onder zeeniveau) en ook mis ik de inpolderingen; toch onmiskenbaar voor ons land. De Russen hebben een gezegde over Nederland: Toen God de aarde maakte, maakten de Nederlanders Nederland.

  2. @app
    Ik had overwogen om dit als item erbij te zetten, maar ik moest me in de tijd beperken 😉 De Brazilianen (en andere buitenlanders) verbazen zich inderdaad over de geringe hoogteverschillen… Bedankt voor de suggestie!

  3. Ik kan mij de World Jamboree in 1995, Biddinghuizen nog herinneren. Er waren Afrikaanse scouts die laarzen en opblaasbare boten in hun uitrusting bij zich hadden; omdat het onder de zeespiegel was! :))

Leave a Reply

