4 comments on “Nederlander in Brazilië (45): APR 2007 (II). Op Zoek naar de Magie in Floripa

  1. Bedankt, View:) Dankzij drukke tijden heb ik nog een forse achterstand in deze serie, maar hopelijk vind ik nu genoeg tijd om regelmatiger met deze serie bezig te zijn.

  2. Antoine, ben je Adriano geworden?
    Ik ben weer terug en volg je weer.
    Waarom is de federale verkeerspolitie aan het controleren?
    Groet van Jaco. (Het is hier de laatste weken te koud, maar nu iets te warm, met af en toe regen: een Nederlandse herfst.)

  3. Welkom terug, Jacopone!
    De afgelopen tijd heb ik minder blogs online gezet, vanwege drukke werkzaamheden, maar regelmatig komt er eentje bij.
    Antoine (Antonius) is eigenlijk mijn tweede naam, en mijn eerste is Adrianus. Aangezien ik hier in Brazilië vooral de eerste naam moet gebruiken, heb ik Adrianus omgevormd tot het Portugese Adriano. Om verwarring te voorkomen gebruik ik vaak beide namen: Adriano Antoine 🙂
    In Brazilië controleert de federale verkeerspolitie op vrijwel alle belangrijke toegangswegen naar de steden. Er is een afzetting gemaakt, midden op de snelweg, waarbij al het verkeer vaart moet minderen. Zo kunnen de agenten eenvoudiger de voertuigen controleren. Zij komen ook als eerste in actie bij ongelukken en verlenen dan ook eerste hulp. Populaire badplaatsen worden ook op deze manier beschermd. De bussen worden gecontroleerd en soms gebeurt het dat agenten de bus betreden en zelfs de bagage en documenten controleren. Voor buitenlandse toeristen is het noodzakelijk altijd je legitimatie bij je te hebben. Deze agenten hebben een zeer strenge selectie en intensieve opleiding achter de rug en mogen rekenen op een interessant salaris, wat gebruikelijk is voor agenten van de federale politie.
    Hier is het lente, het regenseizoen is begonnen, ook al zijn de echte regenbuien nog niet gearriveerd. Ze worden vanaf komende maand verwacht.
    Zonnige groeten.

Leave a Reply

