6 comments on “Reizen in Brazilië: CURITIBA (23). Oldtimers in het Historisch Centrum

  1. Geweldige auto’s, mooie foto’s, maar ik ga voortaan niet meer op jouw blog kijken vanwege die opdringerige reclameachtige omlijsting, dat lelijke fotoverpestende logo van "eye brasil" en andere verkoopteksten. Verder veel succes gewenst met de fotohandel bij anderen.

  2. Antoine ik weet dat je veel met vormgeving bezig bent. De auto’s
    passen dan ook goed op je blog, maar inderdaad wordt het heftig
    door de eyeBrasil omlijsting.

  3. Iedereen is vrij om mijn blog te volgen of niet, Stadsfotograaf. Zoals ik eens eerder heb proberen uit te leggen is voor het plaatsen van dit logo besloten om een extra drempel op te werpen voor diegenen die zonder toestemming foto’s van dit blog in hun websites plaatsen. Niet dat mijn foto’s artistiek zijn, of fantastisch, maar omdat Brazilië nu eenmaal meer in the picture is gekomen dankzij het binnenhalen van twee grote sportevenementen en de gestaag toenemende interesse in het land als vakantieland. Open een willekeurige site van een reisorganisator (niet de grote, die de websitebouw professioneel aanpakken) en je ziet soms echt lelijke foto’s prijken of gescande copieën. De sites zijn derhalve op zoek naar beter materiaal, en het liefst zonder kosten. Sommige sites zijn niet erg zorgvuldig met hun bronnen en ik heb wel eens een foto van mij op een dergelijke site gezien, zonder bronvermelding. Aanvankelijk zette ik mijn naam in de foto, hetgeen ook al commentaar opleverde, dat het afbreuk deed aan de foto. Er is gekozen voor deze oplossing, met mijn naam in het kader, met informatie over de foto in het kader, en met een deel van het logo van mijn website over een hoek van de foto, aangezien de foto’s zowel in dit blog als in de website worden geplaatst. Voorkomen van dubbel werk. Ik zou ook liever de foto’s zonder dit logo willen plaatsen, maar om jatten voor commericële doeleinden te voorkomen, heb ik nu geen andere keus, helaas…

  4. Ik was inderdaad wat met de vormgeving bezig, Martin, en zoals ik hierboven heb proberen uit te leggen, is dat niet omdat ik het zo prachtig vind, maar helaas is dat noodzakelijk geworden. Ik had kunnen kiezen voor een kleiner formaat van het logo, maar dan is het te eenvoudig om een stuk van de foto weg te snijden. Ik heb ook gedacht aan het inbrengen van een watermerk, maar dat verknalt de foto. Mocht iemand een betere oplossing hebben, ik sta er voor open 🙂

  5. Ik ben ook niet een autofreak, Stripman, maar ik vond deze oldtimers interessant genoeg om er wat foto’s aan te besteden 🙂

Leave a Reply

