15 comments on “Reizen in Brazilië: ALAGOAS (14). Ongerepte Stranden in Coruripe VI

  1. ziet er erg apart uit: die tot aan zee lopende palmbossen.
    hier bij ons zie je wel eens een pààr palmen bij elkaar, maar nooit een heel palmenoerwoud.

  2. Voor mij was dit ook nieuw, Maria-D, ik heb genoeg palmen gezien, ook in de vorm van plantages, maar nog niet eerder als dit palmbos.
    Zonnige groet.

  3. Jep, bezig met sparen. Ga duidelijk terug! ;p
    Ben gister ook ff naar de Brazilië tentoonstelling geweest die t/m augustus nog in Rotterdam wordt gehouden en krijg steeds meer zin om snel terug te keren. "Meu coração é brasileiro".
    Nachtelijke groet,
    Miguel

  4. Wat houdt deze tentoonstelling in, Miguel? Misschien aardig wat hierover op jouw blog te zetten?🙂
    Ik hoop daar ook snel terug te keren! Gelukkig is het hier minder koud met 29 graden overdag en 17-19 in de nacht (het is nog steeds hartje winter! :D) maar ik mis wel de zonnige warmte en het warme zeewater🙂
    Zonnige tropische wintergroet: )

  5. Het is een tentoonstelling over eigenlijk alles wat met de Braziliaanse cultuur te maken heeft, genaamd Brazil Contemporary, en het wordt tentoongesteld in 3 verschillende musea, in Rotterdam. Het Nederlands Architectuurinstituut (Nai) met een tentoonstelling over São Paulo, Nederlands Fotomuseum met de hedendaagse Braziliaanse beeldcultuur, ging voornamelijk over de Favela’s in Rio, en Museum Boijmans Van Beuningen met de beeldende kunst.http://www.brazilcontemporary.nl/nl/
    En ik ben inmiddels ook bezig om wat ideeën, voor een eventueel ontwikkelingsproject in het noordoosten van Brazilië, op papier te zetten. Heb veel inspiratie opgedaan tijdens m’n studiereis naar Peru.
    Onweerachtige groeten vanuit Nederland.

  6. Dat moet een zeer interessante tentoonstelling zijn, Miguel🙂. Er is overigens een Nederlands kunstenaarsproject in Brazilië: http://www.atelierfavela.org/index.php?id=1472&L=0
    Ik ben benieuwd naar je plannen voor projecten in het noordoosten. Is het meer op het gebied van noodhulp, of onderwijs of handel? Zelf participeer ik in projecten die net zijn opgestart die zich bezighouden met het intensiveren van handels- en culturele contacten tussen Brazilië, het Midden Oosten, Nederland en de Europese Unie en China. Zie hiervoor: http://www.eyebrazil.com
    Warme winteravondgroeten.

  7. Bedankt Stripman! Het is een unieke locatie met al die palmen en de riviermonding in zee. Waarschijnlijk hebben ze daardoor een uitkijkpost (mirante) voor ons neergezet🙂
    Zonnige groeten:)

  8. Mooi hoor en het is nog winter ook bij jullie.
    Lekker koel is het hier slechts recht onder de airco.
    Prachtige foto’s Antoine.

  9. Deze foto´s zijn vorig jaar in de winter gemaakt, Jim, maar in Maceió en omstreken merk je weinig aan de winter en spreekt men meer van regenseizoenen. In de tijd dat we er waren was het in het regenseizoen dat tot ongeveer half augustus duurt. Dan volgt een lange droogteperiode, dankzij de passaatwinden. In het zuiden, waar ik woon, begint het regenseizoen pas in september, oktober. Dus natte zomers en koelere maar gortdroge winters. Veel mensen hier hebben last van de droogte en hebben diverse typen van allergie. Misschien ook daarom dat vooral in het zuiden van Brazilië en in de veel koudere landen Chili en Argentinië het H1N1 hard toeslaat, terwijl in de warmere gebieden, vanaf Bahia tot aan de evenaar, veel minder mensen lijken getroffen.
    Zonnige wintergroeten (en alweer 30 graden vandaag😉 )

  10. Ja de tentoonstelling was zeker interessant, alleen hadden ze naar mijn idee er wel meer uit kunnen halen. Had bijv. bij het Nai toch meer verwacht om te zien te krijgen van de stad São Paulo. Dus het fotomuseum vond ik toch wel het meest interessantste. Ze hebben ook een boek uitgebracht dat een nog groter beeld geeft van de Braziliaanse cultuur, zeker wel een must have voor de Brazilië liefhebbers, en daar staat wel heel veel uitgelegd over SP etc.
    Het project wat ik in m’n hoofd heb is meer op onderwijs gericht, misschien wel vergelijkbaar met het Nederlandse MBO-beroepsopleidingen. Maar goed het zijn nog maar ideeën en ik moet het nog uitwerken en onderzoeken of het wel haalbaar en nuttig ‘kan’ zijn, omdat Brazilië momenteel toch wel flink bezig is met het investeren in het onderwijs..? Ook met het programma fome-zero.
    Over dat atelier favela, volgens mij heb ik daar wel eens een keer iets op tv gezien, in een programma van LLink.. Erg leuk en interessant ook. En erg interessant dat jij ook in projecten zit die zich bezig houden met de culturele en handels contacten. Helaas is de website – Eyebrazil – uit de lucht en kan ik er niet op.
    Zonnige groeten

  11. Dat klinkt interessant, Miguel, een van de zwakste punten van Brazilië is – samen met de infrastructuur – het onderwijs. Ook al wordt er via het PAC en later eventueel met de opbrengsten van olie-export meer in het onderwijs geïnvesteerd, er moet nog heel veel meer gedaan worden. Het is al een pluspunt dat het Spaans een verplichte vreemde taal wordt op school, en hopelijk zal dat ook spoedig voor het Engels gelden. Zelf had ik al in mijn achterhoofd een of ander uitwisselingsproject waarbij Nederlandse ABP-studenten Engels hier aardige praktijkervaring kunnen opdoen, om Engels aan Braziliaanse kinderen te onderwijzen. Ik geef hier Engels en Nederlands via een particuliere school:www.acorteinglesa.com.br. DE website eyebrazil is nu even uit de lucht, aangezien er fundamentele veranderingen moeten worden aangebracht aan de structuur. De verwachting is dat binnen een week de site weer in de lucht is.
    Zonnige groeten (alweer dertig graden ; )

  12. Staat Sergipe is nog leeg, maar lees Recife, Olinda, maar ook Ouropreto. De stranden doen me denken aan tijd op strand in Aracaju vanwaar uit we reisden door Brazilië in 1981. In Aracaju korte tochtjes gemaakt naar Laranjeiras en Sao Christovao

    • De deelstaten Sergipe en Piauí zijn de enige twee deelstaten in het noordoosten die ik niet meerdere dagen heb bezocht, Sprakeloos. Beide staten heb ik wel gezien en doorkruist, maar de bus stopte er niet. Ik hoop op korte termijn Aracaju en wijde omgeving te gaan verkennen🙂

Leave a Reply

