10 comments on “Reizen in Brazilië: ALAGOAS (13). Ongerepte Stranden in Coruripe V

  1. Het ziet er prachtig uit, maar zoals je zelf al zegt, nogal kwetsbaar. Het lijkt me ook dat het vanaf de stranden snel diep wordt, hou ik niet zo van. Hoeft ook niet ;–)
    Groeten uit een druilerig Nederland, Jaco

  2. Gelukkig bestaan er nog veel stranden die wel erg breed zijn en ook aardig breed blijven tijdens de vloed. Voor veel toeristen moet het een verrassing zijn dat veel stranden tijdens de vloed volledig onder de golven verdwijnen. Dus laat niet je spullen achter op het strand als je een urenlange wandeling wilt maken. Voor echt brede stranden kan je bijvoorbeeld naar Barra de Tijuca, de stranden van Leme tot aan Leblon in Rio de Janeiro, de stranden in Florianópolis, São Luís, Fortaleza en Praia do Francês waar ik het de volgende keer over zal hebben. Zonnige en verrassend warme wintergroet (bijna dertig graden!) .

  3. Altijd weer leuk om over de Braziliaanse stranden te lezen..
    Bij Rio de Janeiro gaat mijn hart sneller kloppen… Ipanema.. posto 9… ik weet niet hoe het daar nu is?

  4. Braziliaanse stranden zijn leuker te bezoeken dan erover te lezen🙂 Posto 9 van Ipanema is een zeer bekende ontmoetingsplaats voor veel toeristen en ook voor gays. Van de strandstrook Arpoador-Ipanema-Leblon verkies ik Leblon, aangezien het daar veel minder druk is. Maar voor het rondwandelen is eerder Arpoador een aanrader, mede dankzij de nabijgelegen rots, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over deze stranden en over Copacabana aan de andere zijde.

  5. De mooistre stranden vondt ik toendertijd ( ’96) bij trancoso en caraiva’s in Bahia. Maar ik heb toen ook 3 maanden in Rio gewoond ( Flamengo) Ik weet wel dat posto 9 toen nogal populair was, ik had niet de indruk dat het heel toeristisch of gay was. Wat mij vooral opviel was de mix tussen rijk en arm ( in de weekends) waarbij de personen uit de falvela’s in een soort van harmonie met de rijken leefden.
    Het zag er vaak een stuk relaxer uit dan dat het werkelijk was, de contrasten die je daar kon zien zijn voor veel "Nederlanders" niet te begrijpen hier denk ik. Ik heb iig veel geleerd in 3 maanden Rio. Als ik hier hoor over Parijse toestanden in slotervaart dan moet ik daar meestal wel om lachen..
    ( je blog over BOPE heb ik ook gelezen, wat zeuren we hier eigenlijk?😉 )

  6. Dag Rudolf, ik ken deze stranden helaas (nog) niet, maar ik zet ze op mijn lijstje van te bezoeken stranden:) Het is overigens nog steeds zo dat de stranden van Ipanema en Leblon een spontane mix is van rijk tot arm, van toerist tot carioca. Het is een heel interessante, bonte mix, letterlijk zelfs. Veel mensen en veel landen kunnen hiervan veel leren. Helaas komt een enkel incident breed uitgemeten in de wereldpers, zoals het leegroven van stranden door bendes, maar op negenennegentig dagen van de honderd of vaker kan iedereen genieten van een lui verblijf onder de brandende zon🙂
    De aanpak van de politie in Brazilië en Nederland is inderdaad een wereld van verschil, en niet voor niets wordt deze blog over BOPE door heel veel buitenlanders (vooral uit Spanje, Argentinië, de Oost-Europa en De Verenigde Staten) gelezen, uit interesse of uit enige jaloezie?
    Zonnige groet.

Leave a Reply

