9 comments on “Reizen in Brazilië: FLORIANÓPOLIS (07). Igreja de São Francisco

  1. prachtige foto’s… wat je over een kruisteken maken schrijft, ook in de bus of als men gewoon langs een kerk loopt, dat ken ik van hier ook, hoewel het in Italië lang niet door iedereen gedaan wordt.

  2. @Maria-D, ook hier maakt niet iedereen het kruisteken, het lijkt alsof dit ritueel aan populariteit verliest. Maar als je – net als ik in het begin – nooit doet, wordt dat als vreemd ervaren.

  3. Mijn dank, @Botofogo! In de komende afleveringen zal ik meer over het historisch centrum van Florianópolis schrijven, alsmede het vervolg op het verslag van de reis naar São Luis:)

  4. bij de koffie weer eens met groot genoegen door je blog gewandeld.
    genoten van de prachtige foto`s
    de verhalen.

  5. Mooie bijdrage zeker zo te zien binnen in die kerk zeg.
    Dat kruisteken dat deed mijn vader ook nog,en de hoed of pet af zetten bij de kerk.
    Af en toe zie ik toch nog oudjes bij de kerk even knikken.
    Ik denk dat je in Ierland daar meer van ziet.
    Daar deden ze nog de kruisweg knielend elke keer. Was ook even kijken,van he doen dat zo hier!!!
    Is dat jou ook gebekend in Ierland !!!

  6. @Ramirezi, als ik foto 3 met foto 7 vergelijk, komt het licht uit het raam rechts. Het was een zeer zonnige dag, dus ook de heiligenbeelden werden eens in het zonnetje gezet:)
    @Anka, ik kan me inderdaad herinneren dat in Ierland de gelovigen knielen bij elke kruisstatie. In Rome, op de Scala Santa, heb ik gelovigen al knielend en biddend de trap omhoog zien komen.

Leave a Reply

