22 comments on “Reizen in Brazilië: FLORIANÓPOLIS (02). Souvenirs uit Duitsland en Nederland?

  1. @Stripman, dus de zomer is nog niet voorbij? 😀
    @Ramirezi, inderdaad. Toen ik in Brazilië aankwam met 70 kilo in mijn twee koffers met nog eens dertig kilo aan handbagage, zaten er geen klompen bij. Zelfs geen porceleinen souvenirklompjes;)

  2. @Jos, je hebt me door 😉 Maar wie in Nederland kent Florianópolis? Laat staan Floripa? De meerderheid zou suggereren dat ik een grove tikfout had gemaakt en FloriDa mee bedoel. Dus toch maar even een extra verduidelijking. 🙂

  3. @Anno, groen het gras, blauw de luchten… Inderdaad je zou bijna kunnen denken dat ik deze foto’s in Nederland had gemaakt als je de bergen wegdenkt. Maar dan een tropisch Nederland 🙂

  4. Ik heb vanochtend nog in de zon gezeten, Antoine, maar het heeft ook al weer flink geregend. Hollandse zomer dus…;-)

  5. @Stripman, helaas ligt Soestdijk nogal ver van het strand;) Het is hier een goed gebruik om op zonloze en regenachtige dagen een of meerdere zonnen in het zand te tekenen. Met wat geduld komt de zon dan ook 😀 zie: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/73500
    Maar hopelijk zal er nog een lange nazomer komen 🙂

  6. Ja Antoine, je beschrijft het zo fraai dat ik eigenlijk Brazilie zelf ook wel eens wil bezoeken !-:) (en dan denk ik niet direkt aan de musea alleen, )

  7. @Anno, je bent van harte welkom:) En waarschijnlijk beperk je je ook niet tot het carnaval en de stranden ?;)

  8. Olhe, Antoine…!
    Weer met plezier gelezen…
    Grappig die Molen…Klein stukje Ollanda daar!
    Ennu, ga ja je nog wagen aan het Portugees Stapelgedicht..::))??
    Bedankt weer voor je verslag, Antonio! Als dat zeer ‘koude’ klimaat in het zuiden, betekent dat af en toe de twintiggraden grens niet wordt bereikt…Mwah..dan valt dat eigenlijk nog reuze mee, toch?
    Groetsss…Geroma

  9. Ei Geroma, ik zal het stapelgedicht in overweging nemen 😉 Mogen het ook Portugese studieboeken zijn?
    Als je net als ik enige tijd de tropische warmte bent gewend, vind je twintig graden koud! Zelfs nu bij een temperatuur van ongeveer 25 graden draag ik een shirt met daarover een polo. Ik weet het, ook het thuisfront verklaart me voor gek daarmee 😉

  10. By the way, in Brazilië gebruik ik niet mijn tweede naam – Antoine – maar mijn eerste naam: Adriano. Om het nog wat ingewikkelder te maken 😉

  11. Heel verrassend zo zeg deze bijdrage.
    Dacht ook he de fotos lijken op van hoe het hier is. Alleen ja ,zulke bergen,zie je hier niet. Maar molentjes (nou ja het leek er op ) en wat dacht je van de roodbonte koe!!!!
    Je had zeker het gevoel van even,(thuis te zijn)Alleen het weer zal wel beter geweest zijn ,denk ik.
    Maar een weer leuke bijdrage zeg.

  12. @Anka, je zou je misschien in het oosten of zuiden van Nederland kunnen wanen, wanneer er op een zeldzame dag de dertig gradengrens wordt overschreden 🙂 Ik heb slechts enkele voorbeelden laten zien, ik heb iets meer Europese kenmerken opgemerkt in de korte tijd dat ik in Floripa verbleef, ik ben er zeker van dat in het zuiden van Brazilië heel veel trekjes van de Nederlandse en Duitse culturen aanwezig zijn.

  13. Dank je Thera! Voor ik echt – voor even – thuis ben, zal nog wat maandjes gaan duren:). Ik hoop mijn vakantie in Nederland te combineren met het verdedigen van mijn proefschrift.
    Maar als ik zo de laatste nieuwtjes lees over xenofobie (en ook jouw verhaal) dan ben ik benieuwd hoe ‘ze’ tegenover mij zullen gaan staan: gebronsd uiterlijk, Braziliaanse kleding en houding. Waarschijnlijk ben ik ook een "Marokkaan" voor hen 😛

  14. @Thera, dan kom ik zeker langs! 😀
    Overigens is mijn verdediging van het proefschrift een openbare zitting, dus je bent dan van harte welkom. Als het zover is, zal ik het blogkundig maken 😉

  15. Olhe, Adriano….Mijn doopnaam is Adriana…
    Scheelt slechts 1 letter…
    Bij jou is het nu ongeveer 16.00 uur…?
    whatever..sleep well…voor straks!
    Adriana…

  16. @Geroma, het is nu 5 uur vroeger in Belo Horizonte, dus ik kan nog een avondlang door nu 🙂
    Eind oktober zal het tijdsverschil drie uur bedragen dankzij de veranderingen in zomer- en wintertijden. Boa descansa e bons sonhos:)

Leave a Reply

