12 comments on “Reizen in Brazilië: CURITIBA (10). Stadstour III: Haltes 11-20

  1. Weer even leuk plaatjes kijken.
    Nu op NL 2 "Rail Away" met nota bene een aflevering over Braziaanse spoorlijnen omgeving
    Sao Paolo, Brotas, Bara Bonita.

  2. Curitiba is een verrassende stad die veel mooie plaatjes oplevert, Rene:) Brazilie kent overigens heel weinig spoorlijnen, ook al zijn er enkele in ontwerp en aanleg. Zo bestaan er ook serieuze plannen om een ‘trem bala’, zeg maar een TGV tussen São Paulo en Rio aan te leggen. Tot dusver heb ik gebruikgemaakt van een spoortraject, tussen Belo Horizonte en het aan de kust gelegen Vitória, een reis van dertien uur🙂

  3. @Iers Dagboek, ik zal het spoedig in een blogje gaan verwerken! Ik weet alleen neit of dit nog gaat lukken voor carnaval, aangezien ik nu zeer beperkt online ben. Maar ik doe mijn best!
    Zonnige zomergroet.

  4. Vreemd misschien, maar het doet me aan Zuid Afrika denken waar ik drie jaar gewoond heb. Modern en klassiek naast elkaar. Een zelfde soort huizen in koloniale stijl.

  5. @Antoine
    ja, ik kan me voorstellen dat je met Carnaval in Brazilie wel wat anders aan je hoofd hebt. Maar intussen kijk ik er naar uit. Take care !

  6. Volgens mij is deze koloniale stijl voornamelijk van Duitse oorsprong, Jim. Die huizen in Zuid-Afrika die je bedoelt, waren die van Duitse immigranten of van Nederlanders of Engelsen?
    In veel steden, die niet worden beschermd door bijvoorbeeld de UNESCO of de IPHAN, worden moderne gebouwen soms pal naast de historische huizen neergeplempt….

  7. Bedankt, Stripman! Doe maar rustig aan met het inhalen, de blogs blijven nog wel een tijdje staan!😀 (Of er moeten problemen komen met de komende VK-conversie….)😉

  8. Is het overigens al bekend wanneer de gevreesde en lang tevoren aangekondigde VK-conversie gaat plaatsvinden, Stripman?
    Gelukkig heb ik vrijwel alle blogs kunnen bewaren🙂

Leave a Reply

