5 comments on “Reizen in Brazilië: CURITIBA (03). Mercado Municipal, de Stadsmarkt

  1. Dat is meteen weer een heleboel informatie. Het lijkt me een plezierige stad om te wonen, maar als 16 graden al koud wordt gevonden, dan moet je zeker nu niet naar Nederland komen waar vandaag in Zuid-Limburg -22 gr. is gemeten. Overigens vond ik de markten in Potugal schoon, maar de markt die je laat zien in Curitiba is wel heel bijzonder. Groet, Jaco

  2. Volgens mij past iedereen zich redelijk snel aan de natuurlijke omstandigheden aan, @Jacopone 🙂 En dat wil zeggen dat ook ik na enige tijd gewend ben geraakt aan de tropische omstandigheden en niet moet denken aan de Nederlandse vrieskou op dit moment. En dat te bedenken dat ik zo´n twintig jaar geleden geen enkel probleem had met deze kou 🙂
    Zonnige groet vanuit een wisselvallig BH.

  3. Die markt ziet er exotisch en erg aantrekkelijk uit, ik zou er maar wat graag rondslenteren!

    Een honden-hangmat… bizar. Lijkt me eerder iets waar katten zich in zouden nestelen 🙂

    • Deze markt in Curitiba is betrekkelijk klein, verleken met de markten die ik heb gezien in andere Braziliaanse steden. Vooral de markt in São Paulo is reusachtig. Maar de markt in Curitiba is knus en schoon. Het straalt een bepaalde rust uit, die op andere markten wordt gemist. Daar heerst meer de hektiek: het winkelende publiek, de verkopers die hun waren aanprijzen, de minikroegen op strategische punten. Ik kan ook genieten van de markten in het noordoosten van Brazilië, met meer exotische waren, die je herinneren aan Afrikaanse, indiaanse en Europese invloeden. Die hondenhangmat is bijzonder, maar niet uniek. Brazilianen hebben een grote voorliefde voor honden, vooral de honden in handzaam formaat. Er bestaat een bloeiende markt voor hondensalons, hondenkleding en hondenparfums 😉

      • Wat mij bijzonder aantrekt zijn de heldere warme kleuren en verse waren, zo kenmerkend voor exotische markten.
        Hondenparfums, meen je dat?! Daar ben ik te Hollands voor vrees ik haha.

Leave a Reply

