8 comments on “Nederlander in Brazilië (38): DEC 2006 (IV). Niterói en Rio: Strand, Tuin en Rots

  1. Weer een mooi blog Antoine. (Jammer dat die vermaledijde Mcdonnallds-senteklaus de serie bezoedeld…)
    Ceesgegroetje

  2. Voor ons was deze tropenkerstman ook een opvallende verschijning, Cees:) De kerstman is rechtstreeks gecopieerd naar Amerikaans model, en zo is het gros van de kerstversieringen in Brazilië ook gebaseerd op wintertaferelen uit de VS en de VK. Heel eigenaardig, om sneeuwdecors te zien wanneer het buiten tropisch warm is🙂
    Zonnige groet.

  3. Mee eens, Rami🙂 De architect Oscar Niemeyer heeft met dit aparte ontwerp voor elkaar gekregen dat deze vliegende schotel vrijwel naadloos inpast in de directe omgeving, de bekende Guanabarabaai. Deze baai heeft een ovalen vorm met een nauwe opening naar de Atlantische Oceaan toe. Aan weerszijden van deze opening liggen de steden Rio en Niterói.
    Zonnige groet.

  4. Aha; Niemeyer weer eens. De oude man die nog zo gepassioneerd kan werken:-)
    Zijn tekeningen zijn ook prachtig.Ik zag een documentaire over hem.
    Verdraaid: hij is al 103!
    De oudste , nog werkende architect ter wereld.

  5. Een kleine correctie Laila, Oscar is ‘slechts’ 102😉 . Maar het is inderdaad zeer indrukwekkend en bewonderenswaardig dat Oscar nog altijd actief is aan de Copacabana in Rio. Ik weet niet of ik zelf over zestig jaar in staat zou zijn nog te werken🙂
    Zonnige groeten.

  6. Beste Antoine,
    Laatst adviseerde je mij over het volgende (staat nu onder mijn blog):Herhaalde oproep
    Laatst hebben verschillende bloggers me een paar sites geadviseerd waarop je iets vinden kan waarmee ik Youtube-muziekjes voor mijn school zou kunnen downloaden. Werkelijk, ik zie door de bomen het bos niet. Bovendien zijn het vaak programma’s waar je dik voor moet betalen en die bovendien alleen geschikt zijn voor het vermaledijde Windows. Ik ben dus nog geen stap opgeschoten.
    Mijn vraag luidt nog steeds: Hoe kan ik zo’n filmpje/muziekje downloaden op de MAC ?

  7. Ik sta nu op het punt Nederland te verlaten, Cees:) Zo gauw ik weer in Belo Horizonte ben, probeer ik het voor je uit te zoeken.
    Zonnige groeten.

Leave a Reply

