8 comments on “Reizen in Brazilië: Busreis Belo Horizonte – FORTALEZA (02). Strandparadijs Porto de Galinhas (PE)

  1. Lang stuk maar helemaal uitgelzen. Mooie stranden en kustplaatsen blijven me intrigeren en zeker ook de prato feito.

  2. @Rene, op zo’n dag viel alsnog veel te beleven, dus dan maar een langer stukje met wat achtergrondinformatie😉 Het was ook immers vakantie! Prato Feito is een begrip voor een bordvol warme hap, dat vrijwel altijd bestaat uit witte rijst, de ‘onvermijdelijke’ bruine bonen en salade van sla, tomaat en ui. Vlees of vis of soms een lasagne maakt het bord compleet. Prato Feito is zeg maar het dagmenu, als je het naar Nederlandse begrippen extrapoleert. De gemiddelde vraagprijs ligt tussen de 3 en 8 reais, hogere prijzen gelden alleen voor toeristen😉

  3. Pernambuco ken ik eigenlijk niet op het plaatsje Olinda na dan en Porto Galinhas alleen vanuit de auto een beetje gezien opweg van en naar Maceió, maar ik ken meer het gebied rondom Maceió, wat ik je zeker ook kan aanraden om een keer te bezoeken.
    Groetjes

  4. Ik heb Maceió al in mijn agenda staan, Miguel! Wat kan je mij aanraden van deze stad en omstreken? GRoeten vanuit een koud en regenachtig BH.

Leave a Reply

