7 comments on “Nederlander in Brazilië (28): Juli 2006 (VII). Live Muziek in Salvador de Bahia

  1. Het swingt de pan uit bij jullie, Antoine.
    Dat is iets wat ik ook wel mis hier. De enige muziek komt uit een lelijk en keihard schetterende megafoon, als er iemand trouwt of dood is. Maar echte muzikanten, ho maar. De muzikale traditie is door Pol Pot vermoord.
    Dus draai ik maar een cd van J.S. Bach op mijn kamer.
    Ceesgegroetjes

  2. Alweer 50 maanden, onafgebroken in Brazilie…..
    Wow!
    Heerlijk lijkt me dat, die muziek zo op straat.
    Lekker swingen ja….
    Onlangs hadden we hier in mijn woonplaats, ook een gratis muziekfeest vanuit Frans voorbeeld:
    Fete de la musique. Een groot succes en overal blije mensen die van zang en dans genoten.
    Uiteraard heb ik daar zelf ook aan meegedaan:-)
    Ik wens je nog een goede tijd daar Antoine….hoe lang denk je er eigenlijk nog te blijven?
    Lieve zomergroeten vanuit Holland.

  3. Wat betreft de muziek ben ik aardig goed terechtgekomen, Cees🙂 Jammer dat joetoep niet werkt bij jou, anders kom je alle soorten muziek beluisteren. Overigens is het heel eenvoudig om met een klein programmaatje joetoep bestanden op je eigen computer te downloaden en af te spelen wanneer je wenst.
    Terugnaarschoolgroeten:)

  4. We zijn alweer een half jaar verder, sinds mijn vijftigmaandenjubileum in februari, Geroma😉. Voor zover ik het kan zien zal ik de zestig maanden, vijf jaar dus, ook wel halen. Toch zal ik op korte termijn terug moeten naar Nederland, voor de verdediging van mijn proefschrift. Aan de andere kant mag ik gedurende twee jaar niet langer dan 90 aaneengesloten dagen Brazilië verlaten, gezien de procedure tot het verkrijgen van een permanente verblijfsvergunning. Voorlopig kan ik nog volop genieten van de muziek op straat hier. Niet alleen in Salvador, maar bijvoorbeeld ook in Belo Horizonte waar op zaterdagmiddag een straat wordt afgezet, waarna men zich kan uitleven op swingende nummers. In Sao Luis is het ook genieten met reggaemuziek op straat, waarbij iedereen op straat danst.🙂
    Zonnige wintergroetjes:)

  5. Antoine, nee dank je. Wij betalen hier per Mb gebruik. Iedere maand. Ik kom met 1 Gb nu al niet toe en dan luister of kijk ik nog niks. Deed ik dat wel, dan zou internetten onbetaalbaar worden. Nogmaals, dit is een apenland dat eeuwen achterloopt. Het wachten is op adhd. Hoop het voor mijn 80ste nog mee te maken.
    Traagalsdikkestrontgroetjes

  6. Ik begrijp het, Cees. Erg lastig dus…. Hopelijk komt er zelfs voor je vijfenzestigste een veel snellere verbinding, desnoods via satelliet of zo😛
    zonnige ochtendgroeten.

Leave a Reply

