6 comments on “Nederlander in Brazilië (25): Juli 2006 (IV), Stranden in Salvador de Bahia

  1. Opnieuw boeiend. De zee-egel is schitterend. Bleef die libelle daar rustig op de hand zitten?
    Ben benieuwd ook naar foto’s van Brazilianen die je gemaakt hebt.
    Groet uit een wisselvallig maar wel plezierig Nederland, Jaco

  2. Bedankt, Jacopone! De zee-egel is zeker een prachtexemplaar, maar ik laat deze mooi liggen. Want een van onze medereizigsters trapte per ongeluk op deze schoonheid en onze schoonheid kreeg er mooi een pijnlijke voet mee…. De libelle was al in de insektenhemel, vandaar de serene rust op de hand van een reisgenoot. Ik heb in de loop der jaren aardig wat foto´s van Brazilianen gemaakt, misschien zal ik enkele ervan hier in een of meerdere blogs zetten 🙂
    Zonnige tropenwintergroet (dik dertig graden en een strakblauwe hemel!)

  3. Inderdaad, ook de zeeeeeegels zijn mooier bij jullie. Hier noemen ze die ‘campromaan’. Ze houden zich schuil in het zand in ondiep water en als je er per ongeluk op trapt..!
    Mooi land! Mooie foto’s.
    Ceesgegroetjes

  4. Inderdaad een leuk woord, Cees, zeeëgels, of is het nu alsnog zee-egels? Ook hier bestaan verschillende soorten en ik heb me laten vertellen dat deze mooie paarse egel nog niet eens zo erg is, in vergelijking met een zwart exemplaar met venijnigere stekels. Als je daar op trapt, voer je spontaan een sambadans uit 😉
    Zonnige groeten:)

  5. Voor mij is het ook al weer drie jaar geleden dat ik Salvador heb bezocht, Miguel! Sauades de Salvador! Maar dat had onze busgroep al heel snel na terugkeer in Belo Horizonte. Nog altijd zijn de verhalen van deze busreis zeer populair onder de leden van deze groep 🙂

Leave a Reply

