11 comments on “Braziliaanse Voetbalcompetitie 2010: Ronde 4

  1. Niet allemaal gelezen wat je schreef. Een vraag: Denkt men daar bij jullie dat ze de wereldbeker weer gaan pakken dit jaar?

  2. Dag Jim. De meningen lijken sterk verdeeld onder de Brazilianen. Het is goed denkbaar dat bijvoorbeeld in het noordoosten de mensen heilig geloven in de kansen van de Goddelijke Kanaries. Als ik in het zuidoosten (waar ik me bevind) de mensen om me heen aanhoor, is men niet overtuigd dat Brazilië zomaar de cup zal gaan veroveren. Ze hebben de deceptie van 2006 nog vers in hun geheugen, toen men dacht dat cup nummer zes vrijwel binnen was. Veel mensen dichten goede kansen aan vooral Spanje, Engeland en ook Oranje. Van de Argentijnen hebben ze geen hoge pet op, vooral dankzij de grillen en grollen van Maradona. Bondscoach Dunga kan je een beetje vergelijken met Van Basten in sommige opzichten. Hij heeft een eigen visie die niet altijd strookt met die van de meeste Brazilianen (en van de ‘kenners’), durft het aan om gerenomeerde spelers thuis te laten (Ronaldinho en Adriano bijvoorbeeld), maar vooralsnog geniet hij het voordeel van de twijfel.
    Zonnige groeten.

  3. Bedankt voor dit zeer uitgebreide antwoord. Ik vind hierin enige hoop voor Oranje. Hoewel wanneer Oranje weet dat ze goed zijn, verliezen ze tegen de zwaksten. Keer op keer bewezen.
    Nu ga ik naar rechts waar ik mijn lievelingskostje zie staan: Erwtensoep.
    Ben weer terug.
    Vond een overzicht bij het aanklikken.
    Geen Erwtensoep.
    Wel jammer.

  4. Laten we hopen dat Oranje ver kan komen dit jaar, Jim. Een van de problemen van Oranje (en van veel ploegen) is het onjuist inschatten van hun eigen kunnen. Vaak vindt het team zichzelf als de grootste vijand. En wat we met de laatste toernooien hebben gezien, is dat de eerste tegenstanders Oranje zwaar hebben onderschat, maar dat de latere teams daar snel op ingespeeld hebben en Oranje verloor dan ook.
    Het lijkt nu overigens wel op dat de Brazilianen zich graag als underdog zien, zodat ze onder de favorietendruk uit kunnen komen.
    De foto van de erwtensoep was een voorbeeldfotootje, Jim, zoals ik elke maand mijn persoonlijke favoriet kies ter illustratie van een maandoverzicht. Ik zou eigenlijk ook een bijdrage gemaakt hebben over de Nederlandse erwtensoepavond van juli vorig jaar, maar dat is er volledig bij ingeschoten, vanwege de drukke voorbereidingen voor de promotie. Een dezer dagen zal er weer een erwtensoepavond zijn, neem ik aan, al dan niet gecombineerd met een wedstrijd van Oranje:)
    Zonnige groeten.

  5. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 1 « Eyes on Brazil

  6. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2010: Ronde 16 « Eyes on Brazil

  7. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 10 « Eyes on Brazil

  8. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 9 « Eyes on Brazil

  9. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 11 « Eyes on Brazil

  10. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 12 « Eyes on Brazil

  11. Pingback: Braziliaanse Voetbalcompetitie 2011: Ronde 13 « Eyes on Brazil

Leave a Reply

