3 comments on “Reizen in Brazilië: SALVADOR (47). Rondneuzen in Pelourinho

  1. Ik nam de gelegenheid wat foto’s te nemen, de man van het echtpaar hield de omgeving een beetje in de gaten zodat ik niet verrast zou worden door een of andere rovende mafketel. Voorkomen is altijd beter. Vaak heb ik deze methode toegepast, op locaties met veel plubliek, op locaties die populair zijn voor toeristen en dus aasgieren aantrekken, en op locaties die niet erg betrouwbaar ogen. Derhalve vraag ik altijd iemand voor mij de boel een beetje in de gaten te houden, maar dan op een wat onopvallende manier. Aanvankelijk keken ze wat van op, maar niet veel later hoefde ik het niet meer te vragen maar posteerden ze spontaan wanneer ik voorzichtig mijn camera tevoorschijn haalde.
    _____________________________________
    linke soep dus in Zuid Amerika eigenlijk ook wel ?Reactie is geredigeerd

  2. @ Anno: waar toeristen zijn, in een land van sociale contrasten, daar is het oppassen geblazen. Argeloze toeristen die demonstratief met hun peperdure camera’s rondbanjeren, vragen om problemen. Ook al is mijn camera kleiner en heeft het minder waarde, het levert voor de zakkenroller altijd nog wat op, tenminste enige dagen wat extra op zijn bord…

Leave a Reply

