4 comments on “Reizen in Brazilië: SALVADOR (17). Candomblé en Capoeira

  1. beste antoine , volkskrant,
    in mijn zoektocht naar leuke artikeltjes over geloof en bijgeloof in brazilie kwam ik deze weblog tegen. ik vroeg me af of we deze publicaties mogen gebruiken in de Sampa Post. De Sampa Post is een maandblad dat wordt uitgegeven door en voor de nederlandstalige gemeenschap in sao paulo en omgeving. het blad werkt alleen met vrijwilligers, heeft geen winstoogmerk en een oplage van 160 stuks.
    ik hoor graag,
    met vriendelijke groeten,
    barbaraReactie is geredigeerd

  2. Beste Barabara, excuses voor de late reactie, maar werkzaamheden op het gebied van mijn proefschrift hadden voorrang. Ik heb geen bezwaar tegen publicatie van mijn bijdragen in jullie uitgave, mits mijn bron wordt vermeld en de copyrights van mijn foto’s wordt gerespecteerd. Wellicht is het handiger mij te contacteren via de link naar mijn email.
    Vriendelijke groet.

  3. Ik kwam uw deze site terecht omdat ik informatie zocht over een voorval op 31/12/2006. Op een verlaten hoekje strand in UBATUBA ontdekte ik een bloemenkrans (vierkantig) met (lege) flessen drank en glazen. Ik dacht dat men er een feestje had gebouwd, maar brazilianen vertelden mij dat dit eerder een soort van bijgelovig (vodoo-achtig) ritueel was. Ik nam een foto, maar volgens sommigen mocht ik zelfs deze plaats niet naderen. Ik was onwetend over dit alles en ben nu op zoek naar meer informatie. Zo kwam ik hier op jullie site terecht.
    Weet u wat ik gezien heb en wat de betekenis ervan is?

Leave a Reply

