6 comments on “2011: "Jaar van Nederland’ in Brazilië.

  1. De beste tijd om dan naar Brazilië te gaan is in september, Öszibarack, wanneer de Expoflora in Holambra wordt gehouden. En in september kan het nog droog zijn (voordat de regentijd begint) en is de temperatuur al opgelopen tot zomerse waarden. Of het Nederlandjaar extra kansen voor mij biedt, dat zal de rest van het jaar moeten uitwijzen, ik hoop wel een of meerdere festiviteiten te kunnen meepikken.
    Groeten vanuit een regenachtig BH.

  2. Opnieuw een heel uitgebreid en interessant verslag. Waar haal jij de tijd vandaan?
    Ik hoop dat je doorgaat op OBA, maar geef het door zodat we je kunnen blijven volgen.
    Het is hier koud geweest vergeleken met normaal, veel sneeuw.
    Groet van Jaco

  3. Bedankt, Jacopone, dit soort artikelen schrijf ik eigenlijk in de vrije tijd die ik tussendoor heb:) Maar deze weken ben ik bezig met het redden van mijn grote voorraad artikelen, nu het hoogst onzeker is dat deze nog voor ons bereikbaar zullen zijn na 1 maart. Daar is nog geen duidelijkheid over. Voorlopig parkeer ik mijn blogs in het originele formaat in WordPress, en ga ik verder via mijn site http://www.eyebrazil.com. Misschien is OBA ook voor mij interessant, maar ook Bloggers in Blik is een aardig alternatief. Bij Bloggers in Blik sta ik al ingeschreven als eyebrazil, maar ik heb nog geen bijdragen geplaatst. Eerst de reddingsoperatie😉
    Hier is het een natte tijd, maar sinds enige dagen is het weer droog warm en zonnig.
    Zonnige groeten.

  4. Bedankt voor het doorsturen van de link Ernst! Ik zal het boek met aandacht gaan lezen. Een collega van mij komt uit deze deelstaat en was erg verbaasd over het feit dat er Nederlandse migranten waren, notabene in het geboortedorp van zijn echtgenote. Hij is nu dus de Portugese versie aan het lezen🙂
    Links en rechts hoor ik meer verhalen over Nederlandse migranten verspreid over Brazilië. Maar de aandacht gaat uit naar de stichting van de Nederlandse kolonies, wat nu dit jaar herdacht wordt.
    Zonnige groeten.

Leave a Reply

