2 comments on “Nederlander in Brazilië (41): JAN 2007 (II). Studentenfestival in Rio de Janeiro I

  1. Weer leuk geschreven en ik krijg er gelijk een soort van heimwee van! haha
    Op een of andere manier beschouw ik Rio toch als een soort van thuisstad – voelde me er vanaf de eerste dag gelijk thuis namelijk en m’n 2 latere bezoeken gaven me het idee van weer thuis te komen.🙂 haha
    Santa Tereza is echt een leuke wijk, was er een keer halverwege juli op de laatste dag van een of ander festival en heb me er tot diep in de nacht vermaakt.
    De voet/klimtocht naar de Corcovado moet ik maar de volgende keer doen, heb Jezus alleen nog maar ontmoet per busje (vanuit ‘t hostel) en per taxi.😉 Alleen ben ik een klein beetje huiverig dat het zo langs de favela’s gaat…
    Na-zomerse groeten uit Nederland!
    Miguel

  2. Rio heb ik nu zevenmaal bezocht, Miguel, en het wordt weer eens tijd dat ik er heen ga🙂 Ik voel me ook thuis in Rio, het is een prachtige stad. Er zijn twee manieren om de Corcovado op een veilige manier te bewandelen:
    Bij Laranjeiras volg je letterlijk het spoor van de boemel die toeristen naar de top vervoert. Deze boemels rijden zeer traag en je hebt tijd genoeg om wat afstand te houden wanneer deze passeert. Manier nummer twee is de goedkoopste en de veiligste: Je neemt de bus van Lapa naar de eindhalte halverwege de Corcovado. Deze halte is vlak voor de ingang van het park, dat door agenten wordt bewaakt. Daarna is het een veilige klim naar boven. Toen ik dit alternatief nam, was ik slechts tweemaal de busritprijs kwijt, véél goedkoper dan de taxi of van🙂 Nu moet je tegenwoordig voor de toegang tot het park betalen.
    Hier is het ruim 100 dagen kurkdroog en geleidelijk wordt het weer warmer, maar regen blijft nog uit.
    Zonnige LENTE-groeten🙂

Leave a Reply

