6 comments on “Vijf weken Nederland (08): Groningen II

  1. Je hebt een veelzijdig beeld laten zien van ‘fietsend Nederland – c.q. Groningen’ Antoine.
    Ik deel je mening wat betreft het ietwat verstikkende beeld van al te veel ingepakt zitten op de fiets als het regent.
    En als ik je foto’s goed bekijk, zat het weerbeeld idd niet erg mee tijdens je bezoek aan Groningen……
    Trouwens, de zomer wil momenteel ook niet erg vlotten hier. Niet dat het weer slecht is. Maar we naderen alweer bijna de langste dag van het jaar, en de zwoele zomeravonden waarbij je tot middernacht buiten kunt zitten, zijn nog niet op 3 vingers te tellen……
    Hopelijk is het daar in Brazil een stuk beter?
    Volg je de WK voetbalwedstrijden nog?
    Naast Nederland, heb ik steevast altijd 2 andere favorieten: Portugal en Brazilie…..
    Liefs!

  2. Hoi Geroma!
    Die dag in maart zat het inderdaad niet mee met het weer in Groningen. Het vroor nog in de morgen en overdag miezerde het de hele dag. Ik droeg dan ook vier lagen kleding (t-shirt, coltrui en vest) en een dikke winterjas, compleet met een grote sjaal. Deze combinatie droeg ik overigens ook wanneer het twintig graden was😉 .
    Het is nu winter en we hebben te maken met een langdurige koudegolf, met temperaturen iets onder de tien in de nacht (de huizen zijn NIET geïsoleerd!) en bijna 25 overdag. We hebben dan onze winterjassen en truien hard nodig. Vanaf half augustus gaat de temperatuur weer omhoog, maar kunnen we paraplu weer als standaardbagage meetorsen.
    Helaas heb ik geen beschikking tot een tv, maar kan ik soms de wedstrijden integraal online volgen, aangezien de televisiezender deze gratis aanbiedt. Ik heb nu twee favorieten, namelijk Nederland en Brazilië. En ook Australië volg ik graag. Volgende week vrijdag zal je toch een favoriet moeten kiezen, Geroma, want dan spelen Portugal en Brazilië tegen elkaar😉 Overigens is het niet ondenkbaar dat Nederland en Brazilië elkaar gaan treffen in de kwartfinales.
    Zonnige en lieve groetjes:)

  3. Leuke fietsfoto’s ! Maar het lijkt net alsof het hier altijd regent. Terwijl het juist al tijden droog en zonnig is…;o)

  4. Grappig, die geen-fietsen-plaatsen bordjes vallen mij ook altijd op in Nederland. En dan vooral de bordjes waar tòch een fiets staat.

  5. Dan betekent dat ik de pech had in een qua weersomstandigheden in een bijzonder slechte periode was terechtgekomen Stripman:) Ik beleefde wel enkele zonnige dagen, en slechts een dag met bijna twintig graden. Dus in de toekomst zal ik Nederland slechts in de zomer bezoeken😉
    Zonnige wintergroeten.

  6. DAt zou goed kunnen, Marijke, waar ik ook kwam in Nederland, ik zag genoeg waarschuwingsbordjes en papiertjes om vooral geen fiets te plaatsen, maar dit verzoek werd niet zelden genegeerd….
    Zonnige groet.

Leave a Reply

