2 comments on “Vijf weken Nederland: (04) Nijmegen I

  1. Aanbevolen, altijd leuk om Nijmegen te zien door de ogen van een bezoeker!
    Plein’44 wordt inmiddels opgeknapt, of het er echt beter van wordt …..
    Het Keizer Karelplein is aangelegd door de broer van Napoleon Bonaparte,naar voorbeeld van het Place de l’ Etoile (dat vele malen mooier is, maar goed). Als ik de stad door moet met de auto, probeer ik het KK-plein zoveel mogelijk te vermijden ;-))) Met de fiets is het prima te doen.
    De Marikenstraat is een enorme mislukking qua gezelligheid. De enige reden dat ik daar kom is omdat Selexyz er zit. Op de bovenste richel kom ik al helemaal nooit. Overigens is de Moenenstraat nog erger.

  2. Ik heb er zes jaar gewoond en gewerkt, Heyta, en de veranderingen van dichtbij kunnen meemaken. Met de fiets is alles goed te bereiken, zelfs Dukenburg, na de aanleg van het fietspad langs de spoorweg. Marikenstraat heeft volgens mij ook een soort windtunneleffect, waardoor het niet alleen kil overkomt, maar ook kil aanvoelt. De Moenenstraat kan ik me niet goed voor de geest halen, maar ik vind ook de Molenpoort aardig tegenvallen. Toen ik deze binnentrad, was ik letterlijk de enige bezoeker. En dat om tien uur in de ochtend..
    Zonnige groeten.

Leave a Reply

