12 comments on “Vijf Weken Nederland (03): Breda III

  1. Dan moet er in die 5 jaar heel wat veranderd zijn, Antoine.
    Mooie serie ‘Toerist in eigen stad’.
    Ceesgegroetje

  2. De wereld is erg dynamisch, Cees:) Zowel de stad als ik zijn in enige jaren fors geëvolueerd en dat zal met de tijd wel sterker worden. Overigens heb ik slechts korte tijd (de eerste twee jaar van mijn leven) in de stad gewoond, en tot mijn 20 op de middelbare school gezeten. Nadien was ik er slechts als ik op bezoek ging bij mijn ouders en soms de stad in ging. Ik hoop deze serie ‘vijf weken in Nederland’ te vervolgen met andere steden die ik toen heb bezocht;)
    zonnige en nu frisse groeten.

  3. mooie impressie!
    het eerste wat me opviel was de reclame van Blokker op de foto: geen winkelstraat zonder blokker of de hema.
    als een kroeg zulke strenge regels op papier heeft staan, dan is daar beslist wel een reden voor :-).
    ciao,
    Maria-Dolores

  4. Dank je wel voor deze rondleiding door Breda, Antoine.
    De moeite meer dan waard om eens te bezoeken, zo te zien.
    Vast een verademing voor je om na vijf jaren weer eens hier rond te struinen in Holland!
    Lieve groet!

  5. Dat is inderdaad opvallend, Maria-Dolores, dat er tenminste een HEMA, Blokker en Kruidvat en nog een vijftal grote ketens steevast in elke grote winkelstraat zijn te vinden. Maar dat is niet typisch Nederlands overigens:) Ook in Brazilië kom je de grote ketens in elke shopping wel tegen, Het zijn namen van grote elektronica- en witgoedketens en zelfs de voor ons bekende C&A. Veel Brazilianen zijn ronduit verbaasd dat deze modezaak uit Nederland komt. Dat bordje met de huisregels was overigens een van de vele die ik in het uitgaanscentrum zag hangen. Dan zullen er ontelbare redenen voor zijn 😉
    zonnige groeten.

  6. Breda is een interessante stad om te bezoeken, Geroma:) HEt was leuk om weer even in Nederland te zijn, maar ik ben nu ook blij om terug te zijn in Brazilië 🙂
    Lieve zonnige groeten:)

  7. Het is een andere gewaarwording, Robert, om nu jezelf als toerist te beschouwen in voor jou bekende locatie:)
    Zonnige groeten.

  8. Leuke rondleiding door Breda, Antoine ! Ik ben er wel eens geweest, maar dat is al zolang geleden dat ik niets herken…;o)

Leave a Reply

