21 comments on “Op weg naar de PhD (15): Het Proefschrift Is Gedrukt.

  1. Na een lange weg, dan nu eindelijk de bekroning op al je werk, Antoine.
    Heel veel goed en liefs er bij voor jou in 2010!!!!!!!

  2. Deze weg is inderdaad een erg lange weg geworden, Geroma, bijna eenderde van mijn leeftijd😉 Moge 2010 ook voor jou een prachtig jaar worden met veel zonneschijn:) Zonnige groeten.

  3. Gefeliciteerd Antoine!
    Drukwerkvoorbereiding! Ik heb het 15 jaar gedaan dus ik ken je frustraties.
    Ceesgegroetje

  4. Tja he, daar komt nog heel wat bij kijken, zeker in jouw geval. Gefeliciteerd alvast en ik ben enorm benieuwd naar de verdediging. Ik neem aan, dat deze ook wel in de kranten zal verschijnen, dus zal ik even goed opletten. Heel veel succes en laat wat van je horen als je in Nederland bent (als je daar uberhaupt tijd voor krijgt).

  5. Alvast hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal. Geweldig.
    Nu afkoersend op de verdediging. Maar ook dat zal een feest worden!

  6. Bedankt, Robert. Heidelberg? Nou nee. Voorlopig zal ik nog wel een tijd in Brazilië verblijven en mogelijk zal ik bij een van de federale universiteiten of particuliere universiteiten een aanstelling kunnen bemachtigen. Zonnige groet.

  7. Bedankt, Cees! En ik maar denken dat ik met veertien jaar al bijna zeker zou zijn als recordhouder😉 Maar niettemin zal ik erg opgelucht zijn als het 8 maart is, om vijf uur🙂 Zonnige groet.

  8. In mijn geval moet ik vrijwel alles van grote afstand besturen en versturen, Thera🙂 Ik denk niet dat mijn verdediging de kranten zal gaan halen, maar enkele periodieken, zoals de wetenschapsagenda, zullen enkele regels eraan besteden. Mocht je interesse hebben, de verdediging is openbaar, en wordt gehouden in Nijmegen, op 8 maart, om 15.30 uur precies. Zonnige groetjes.

  9. Bedankt, Aad! Het feest na afloop zal bescheiden blijven, maar de opluchting niet minder! Zonnige groet.

  10. Dank je wel, Maria-Dolores! Als ik de tijd ervoor vind, zal ik er iets van in mijn blog zetten, maar ik beloof niets… Zonnige groeten.

  11. Zo als ik dat lees is het niet mis,om even het "proefschrift "te laten drukken.
    Wil je hierbij feliciteren er mee,
    En nu wachten op de verdedeging op 8 maart 2010.
    In ieder geval heel veel succes er mee.
    Groetjes vanuit een"witte "Holland
    j

  12. Bedankt, Jenny en Anka. Zonet zijn zestig proefschriften verstuurd naar de universiteit in Nijmegen. Een groot deel gaat in de koffer met mij mee, op weg naar Nederland🙂 Zonnige groeten🙂

  13. ….en dan weer terug naar Brazilie. Maar stel je door een NL universiteit wordt geroepen?
    Maar indrukkewekkende voorbereiding van de verzending en van alles wa eraan vooraf ging. Proficiat daarvor alvast!

  14. Bedankt, Rene! Ik moet realistisch zijn: gezien mijn leeftijd en achtergrond zou in Nederland niet kunnen wedijveren met concurrent-doctoren voor een positie aan de universiteit. In Brazilië maak ik meer kans, maar eerst dien ik alle certificaten en diploma´s te laten waarmerken door de Braziliaanse ambassade en daarna dien ik goedkeuring te krijgen van het Braziliaanse ministerie van Onderwijs dat mijn behaalde wetenschappelijke graden gelijk zijn aan die van de Braziliaanse. Een aardige bureaucratische hobbel. Maar dan heb ik redelijk eenvoudig toegang tot vooral de kleinere en particuliere universiteiten. In dit geval zou ik een klein steentje kunnen bijdragen aan de intellectuele ontwikkeling van Braziliaanse studenten🙂 Zonnige groeten.

  15. Antoine, van harte gefeliciteerd, wat heb jij een problemen moeten overwinnen, onvoorstelbaar. Ik kon destijds gelukkig bijna alle problemen overlaten aan uitgeverij Verloren. Natuurlijk heb ik het wel gecorrigeerd, maar niet zo technisch ingewikkeld als jij nu beschrijft. De betrokken redactrice woonde dichtbij, en Hilversum was ook op fietsafstand. En de uitgever bracht zelf alles naar de pedel. Nou, ik hoop dat je inderdaad een mooie dag zal hebben. Ik heb de datum genoteerd.

  16. Bedankt, Kees! Het is inderdaad een lange weg geweest tot aan dit gedrukte exemplaar. Heb je je proefschrift met behulp van een schrijfmachine moeten intikken, of had je toen reeds de beschikking tot een computer? Ondanks de nieuwste technologische snufjes is het nakijken nog altijd mensenwerk. En nog altijd kom ik foutjes tegen, dat is onvermijdelijk. Een ander interessant probleem was dat de uitgever wel ervaring heeft met wetenschappelijke teksten, maar nog niet eerder een proefschrift in het Engels heeft gedrukt, met enkele Nederlandstalige pagina´s en Nederlandstalige uitnodigingen😉
    Je bent van harte welkom! Zonnige groeten.

Leave a Reply

