8 comments on “Nederlandse Toerist in Brazilië: (11) Praia do Francês, Alagoas I

  1. Het is niet al te moeilijk om dit strandparadijs te bezoeken, Robert🙂 Met het vliegtuig naar bijvoorbeeld Recife, of via een overstap naar Maceió, en van daaruit een bus naar dit heerlijke strand. Misschien een aardige kerstvakantietip?
    Zonnige goeten

  2. Ik heb ook weinig Fransen op die dag op het strand kunnen tellen, Maria-Dolores maar in het verleden moeten er dat meer zijn geweest🙂 Overigens is het strand van Flamengo, Rio de Janeiro, en derhalve de bekende voeltbalclub, ook vernoemd naar de populariteit van dit strand onder de … Nederlanders. Flamengos (Vlamingen) was indertijd een benaming voor eenieder die Nederlands sprak, aldus de uitleg van een erkende gids uit Rio.

  3. Eng verhaal. En dat truitje dan, dat was wel echt? En herkende moeder dat?
    Weet jij natuurlijk ook niet, maar goed, daar dacht ik dan weer aan…

  4. Het is inderdaad een merkwaardig verhaal, Rami, vandaar dat het tot de legendes wordt gerekend😉 Overigens had ik eens een ander verhaal in een blog gezet, over een geheimzinnige danser in Villarinho, niet ver van hier.http://www.vkblog.nl/bericht/190491 . Wat betreft het truitje: ik moet dan wel op de details van onze spraakwaterval vertrouwen, want die breidt geheid een eigen versie aan deze legende, en zo worden vele legendes geboren en verder versterkt🙂 Ik houd mijn oren open voor meer legendes en zal ze zo mogelijk plaatsen😉

  5. Dat ontbijt intrigeert me!
    Hoeveel kan een mens eten en hoelang heb je dan geen honger. Tot 14 u of 17 u of langer?

  6. Haha, Rene, ik had nog niet eens alle details vermeld van dit ontbijt. Voor een actieve vakantiedag is het niet verkeerd om een stevig ontbijt te nemen, want je weet tevoren nooit wanneer je gelegenheid hebt om warm te eten. Tijdens ons verblijf in Maceió hadden we overigens iedere dag de warme hap tussen 12 en 2 uur. En om een uur of acht, negen een lichte snack, in de vorm van een pizzapunt of een broodje. En toch ben ik geen grammetje aangekomen, en zijn mijn beenspieren wat steviger geworden dankzij het vele lopen.
    Zonnige groet.

Leave a Reply

