10 comments on “Nederlandse Toerist in Brazilië: (01) Aankomst in Belo Horizonte

  1. fijne weken gewenst.
    is toch altijd weer iets bijzonders, het land waar je woont aan oude bekenden te laten zien…

  2. Dank je, Maria D:) Het is inderdaad apart om het land waar ik nu al een paar jaar woon te laten zien aan een goede bekende. Wat voor mij al heel gewoon is, zal voor hem vaak allerminst gewoon zijn. Vooralsnog lijkt hij hier aardig thuis te voelen 🙂
    Zonnige groeten.

  3. Op deze manier laat je ons in een samenvatting het land nogmaals zien. Leuk, ik lift mee.
    Het is hier minder warm, net lekker, Groet

  4. Het bezoek moet zijn ogen wel uitkijken. Hier in Cambodja moet ik echt zoeken maar dat zal ook wel komen omdat ik aan alles gewend ben, zou het niet?
    Ceesgegroetejs

  5. Inderdaad, Jacopone, het is een aardige gelegenheid voor mij om in een notedop de dingen te laten zien die ik in een ver verleden al eens gepost heb, maar er komen ook nieuwe dingen bij 🙂 Dus je bent van harte welkom mee te liften 🙂
    Zonnige groet vanuit een nog altijd zeer zonnig en lekker warm winters BH 🙂

  6. Hij voelt zich prima thuis hier, Cees, en heeft vaak de indruk dat hij min of meer hetzelfde heeft ervaren in Portugal. Niet zo vreemd aangezien Portugal de kolonisator was voor enkele eeuwen. In Belo Horizonte is het ook wat zoeken, maar de historische steden in de buurt zijn beslist de moeite waard. We zullen zien hoe hij het noordoosten van het land zal ervaren, want dat deel van Brazilië is erg verschillend van hier. Ook voor mij is vrijwel alles al normaal, terwijl toeristen dat absoluut niet vinden, dan heb ik me redelijk aangepast aan het land 🙂
    Zonnige wintergroeten:)

  7. fijne dagen toegewenst, Minais Gerais daar komt de naam Oero Preto naar boven zetten. Belo Horizonte ken ik alleen van de overnachting in een wat killig hotel, volgens mij Hilton. Maar ik heb het over 1981, een busreis in gezelschap van voornamelijk een aantal Portugese oudere dames. van Rio naar Brasilia. Was leuk. De terugreis van Brasilia naar Aracaju trouwens minder, een lijndienst van 52 uur, nu loopt er volgens mij wel een weg naar het noordoorsten.
    Er is genoeg te zien, sterkte als gids, maar daar twijfel ik niet aan.

  8. Bedankt, Sprakeloos:) Dat is al een tijdje geleden, 1981, toen de militaire dictatuur de touwtjes nog strak in de handen had. Sinds die tijd moet er enorm veel zijn veranderd, aangezien ik zelf sinds mijn eerste bezoek aan het land in 2001 de stad Belo Horizonte sterk heb zien veranderen. Veel in positieve zin, met als minpunt de toename van het geweld en de criminaliteit, volgens veel stedelingen hier. Misschien was het hotel Othon Palace, in het centrum. Nog altijd een hotel met naam. En nog altijd is Ouro Preto een zeer geliefd toeristenoord. Mogelijk zal ik binnenkort meer over deze prachtige historische stad publiceren. Je hebt gelijk, er lopen snelwegen naar het noordoosten, maar helaas zijn deze niet altijd van een goede kwaliteit, ook al wordt tegenwoordig via het PAC (investeringspakket van de overheid) nogal wat wegwerkzaamheden verricht in het land. Mijn langste busreis tot dusver was van Belo Horizonte naar São Luis, meer dan 55 uur. Qua dagen was een reis naar Fortaleza de langste, met drie tussenstops aan de stranden in het noordoosten.
    Het gidsen gaat me redelijk af, gelukkig weet ik me goed te redden in het Portugees en kan ik met mijn creativiteit ook wel redden 🙂
    zonnige groeten 🙂

  9. Je bent van harte welkom, Stripman! Ik loop qua verslaggeving nu wel een weekje achter, maar alles volgt nog 😀
    Zonnige groeten 🙂

Leave a Reply

