7 comments on “Reizen in Brazilië: MARANHÃO (24). De Historische Binnenstad van São Luís (I)

  1. Ook alweer zo sfeervol, Antoine ! Wat doe ik hier eigenlijk in die winterse omstandigheden ? Behalve hopen dat het gauw lente wordt, dan…;o)

  2. @Stripman, en dat te bedenken dat het hartje winter was toen ik in São Luis verbleef😛
    Hopelijk wordt het snel lente in Nederland!
    Zonnige groet.

  3. Ik zit al maanden verlangend uit het raam te kijken, Antoine….;o)
    Er was trouwens gisteren een repotage in ons tv-journaal over de uitbraak van knokkelkoorts in Brazilië…

  4. En nu ook ingelogged…;o)
    Men vertelde dat de verschillende autoriteiten in Brazilië onderling ruzie maken over wie er verantwoordelijk is voor het bestrijden van de tijgermug, die verantwoordelijk is voor het overbrengen van de ziekte. En ondertussen dreigt de epidemie uit de hand te lopen…

  5. @Stripman, ik moest even opzoeken wat nou ook al weer knokkelkoorts was, want ik ken het alleen bij de naam Dengue;) OVerigens heb ik reeds items geschreven over dengue:
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/89453
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/116402
    Ik zag overigens dat de eerste bijdrage opeens heel veel lezers heeft, waarschijnlijk is deze bijdrage ergens anders als link geplaatst:)
    Dengue is inderdaad een bron van grote zorg. Je wordt flink ziek als je de voor de eerste keer wordt geïnfecteerd, maar dodelijk kan aflopen bij de tweede infectie. Het is zeer moeilijk om de bron – de muskiet – te bestrijden, aangezien dit insect zich voortplant in water. Om alle bronnen met stilstaand water te bestrijden is een titanenklus. Veel gemeenten, waaronder Belo Horizonte, zetten teams in die alle huizen langsgaan om mensen te attenderen, en teams die oude autobanden op te halen.
    Zonnige groeten.

  6. Ik had je vorige berichten over de dengue/ knokkelkoorts gelezen, Antoine. daarom viel dit bericht me op…;o

  7. Ik had niet anders verwacht, Stripman😉
    Misschien moet ik eens een update maken over deze gevreesde ziekte, waarvoor helaas nog geen effective medicatie voorhanden is.
    Zonnige herfstgroet:)

Leave a Reply

