13 comments on “Reizen in Brazilië: FLORIANÓPOLIS (17). Strandhuisjes in Jurerê

  1. Bij strandhuisjes stel je je toch wat anders voor, meer zoals bij Castricum aan Zee. Je moet er toch niet aan denken dat het er bij ons straks ook zo uitziet. Mooie foto’s van lelijke dingen!

  2. Noemen ze dit :strandhuisjes".
    Dit verwacht je toch niet zo aan zee!!!
    Wel toch vanuit de bus goede duidelijke fotos zeg !!!

  3. @Blew, naar mijn inzicht zouden de bewoners wel eens van Amerikaanse of Europese origine zijn. Zeker gezien de koloniale stijl die erin verwerkt is. Het is ook niet mijn persoonlijke smaak, moet ik toegeven;)
    Groet.

  4. @Anka, het zijn huizen dicht aan het strand, dus strandhuisjes;) Je verwacht dergelijke kasten van huizen inderdaad niet aan het strand….
    Groet.

  5. Een lege kust, met alleen maar zand, duinen, een vuurtoren en een enkel strandtentje, voor de nodige verfrissingen, is natuurlijk het mooiste. Maar toch zie ik deze huizen veel leiver dan de flatgebouwen die ze in Europa vaak langs de kust bouwen…;o)

  6. @Stripman, helaas tref je ook in Brazilië torenhogenhoge flatgebouwen aan langs prachtige stranden. Een bekend voorbeeld is Copacabana in Rio, maar ook Boa Viagem in Recife, De stranden in Fortaleza, Vila Velha, Vitória, São Vicente.. Ik heb ook de voorkeur aan verlaten stranden, zoals Jacaraípe in Espírito Santo, of de wat afgelegen stranden van Salvador. Maar mijn favoriet tot dusver is Canoa Quebrada, in Ceará. Ik zal binnenkort meer over vertellen en laten zien.
    Groet van uit een regenachtig BH:)

  7. Ik ben benieuwd, Antoine. Hier was het bewolkt maar droog vandaag en voor het eind van de week heeft men kouder weer voorspeld. Misschien krijgen we toch nog een beetje winter…;o)

  8. Dan heeft mijn winterdansje voor jullie gewerkt 😀 Hopelijk wordt hier de kou snel verdreven en komt het jullie kant dan uit :D:D

  9. Adriano…zit ons niet te pesten…komend weekend gaat het hard waaien en gaat het ook koud worden….en dat terwijl ik dan op Texel aan het strand ga lopen….we zitten echt op het Noordelijke halfrond.Reactie is geredigeerd

  10. @Zwollywood, ik zou het niet dúrven, jullie arme, overwinterende collegabloggers te pesten 😉
    Maar feit is wel dat Brazilië te maken heeft met een zeer fors koufront, waarschijnlijk te wijten aan het la niñaeffect. Waardoor de doorgaans stabiele temperaturen ‘fors’ kelderen, zelfs in Rio is het niet warmer dan een graad of 20, met veel regen.
    Hopelijk zal het nog meevallen voor jullie in het weekend en kan je alsnog genieten van een winterzonnetje op Texel 🙂
    Warme groeten vanuit een druilerig BH:)

  11. Dus in BH is het weer ook niet alles.
    Nou vandaag is het echt miezerig weer.
    En de vooruit zichten zijn in brabant niet zo rooskleurig,maar ga toch naar de optocht kijken. weer of geen weer.!!!!
    Want dit jaar bestaat de optocht 50 jaar.
    Kan me dat nog goed voor me halen,ja jij niet nee ,ha ha.
    Groet van uit brabant !!!!!

Leave a Reply

