5 comments on “Op weg naar de PhD: (4) De Keuze Van De Drukletter

  1. Hier een reactie,wat betreft keuze lettertype!!!!
    Voor mij komt deze goed leesbaar over(gezien mijn oogafwijking)
    Microsoft Sans Serie 11
    Tahoma 11
    Lucia Sans Unicode 11
    Wens je succes met je keuze !!!
    En ook succes met je afronding proefschrift

  2. Palatino linotype vind ik persoonlijk wel een mooie letter. Helder en duidelijk. Maar ja, die staat er weer niet tussen🙂 Verdana is in bovenstaande voorbeelden verreweg het best te lezen. Groet en succes!!

  3. @Anka, inderdaad zijn deze schreefloze letters wat beter te lezen.
    @Solvejg, Palatino stond helaas niet in het MS word lijstje.. Verdana gebruik ik al een tiental jaren als huismerk😉 Ik zal je suggestie ook in overweging nemen:) Bedankt voor je bemoedigende woorden ;)Reactie is geredigeerd

  4. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik twijfel persoonlijk tussen Book Antiqua 11, Arial 10, Palentino Linotype 11 (daarnaast net als jij: Tahoma 11 en Sylfaen 11) Ik ben met een ontzettend droog onderwerp (belastingen) bezig, vermoeiend lettertype kan ik niet gebruiken.

  5. @Veronique, voor een serieus onderwerp als wetenschap wordt het zeer lastig, maar ik geef de voorkeur aan de schreefloze letter, die in de afgelopen jaren aan populariteit heeft gewonnen. Succes met je werk!

Leave a Reply

